:

Рэгістрацыя актаў грамадзянскага (цывільнага) стану

Запіс на консульскі прыём па тэлефоне (перайсці па спасылцы)

У адпаведнасці з Указам Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 12 чэрвеня 2006 года № 385 “Аб некаторых мерах па ўдасканаленні работы органаў запiсу актаў грамадзянскага стану” консульскія ўстановы, а таксама дыпламатычныя прадстаўнiцтвы Рэспублiкi Беларусь у выпадку выканання імі консульскіх функцыяў вырабляюць:

  • рэгістрацыю нараджэння;
  • рэгістрацыю заключэння шлюбу;
  • рэгістрацыю ўстанаўлення бацькоўства;
  • рэгістрацыю змены прозвішча, уласнага імя, імя па бацьку;
  • рэгістрацыю смерці;
  • рэгістрацыю скасавання шлюбу паводле рашэнняў судоў, якія ўступілі ў законную сілу да 1 верасня 1999 г .; а таксама
  • уносяць змены, выпраўлення, дапаўненні ў запiсы актаў грамадзянскага стану;
  • анулююць i аднаўляюць запiсы актаў грамадзянскага стану на падставе рашэння суда;
  • выдаюць паўторныя пасведчанні аб рэгістрацыі актаў грамадзянскага стану;
  • выдаюць даведкі, што змяшчаюць звесткі з запісаў актаў грамадзянскага стану, аб запісу акта грамадзянскага стану і паведамленняў аб адсутнасці запісу акта грамадзянскага стану.

У сваёй дзейнасці консульскія ўстановы, а таксама дыпламатычныя прадстаўнiцтвы Рэспублiкi Беларусь у выпадку выканання імі консульскіх функцый кіруюцца Канстытуцыяй Рэспублікі Беларусь, Кодэксам Рэспублікі Беларусь аб шлюбе і сям'і ад 9 лiпеня 1999 года, Законам Рэспублікі Беларусь ад 28 кастрычніка 2008 г. “Аб асновах адміністрацыйных працэдур”, Указам Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 26 красавіка 2010 г. № 200 “Аб адміністрацыйных працэдурах, што ажыццяўляюцца дзяржаўнымі органамі і іншымі арганізацыямі па заявах грамадзян”, Указам Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 12 чэрвеня 2006 года № 385, Палажэннем аб парадку рэгістрацыі актаў грамадзянскага стану і выдачы дакументаў і (або) даведак органамi, якiя рэгiструюць акты грамадзянскага стану, зацверджаным пастановай Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 14 снежня 2005 г. № 1454, іншымі актамі заканадаўства.

Грамадзянамі прадстаўляюцца:

Пры рэгістрацыі нараджэння:

  • заява;
  • пашпарты ці іншыя дакументы, якія сведчаць асобу бацькоў (аднаго з бацькоў), заяўніка;
  • медыцынская даведка аб нараджэнні дзіцяці альбо рашэнне суда аб вызначэнні факта нараджэння;
  • дагавор сурагатнага мацярынства – у выпадку рэгістрацыі нараджэння дзіцяці, народжанага сурагатнай мацi;
  • дакумент, які з'яўляецца падставай для запісу звестак пра бацьку ў запісе акта аб нараджэнні дзіцяці (сумесная заява бацькоў дзіцяці, якія не знаходзяцца ў шлюбе паміж сабой; копія рашэння суда аб устанаўленні бацькоўства), — у выпадку, калі бацькі дзіцяці не знаходзяцца ў шлюбе.

Пры рэгістрацыі нараджэння дзіцяці ў маці, якая заяўляе, што яе муж не з'яўляецца бацькам дзіцяці, акрамя названых дакументаў грамадзяне прадстаўляюць:

  • заяву маці дзіцяці, якая пацвярджае, што яе муж не з'яўляецца бацькам дзіцяці;
  • пашпарт або іншы дакумент, які сведчыць асобу фактычнага бацькі дзіцяці;
  • заяву сужэнца маці дзіцяці, якое пацвярджае, што ён не з'яўляецца бацькам дзіцяці;
  • сумесную заяву маці і фактычнага бацькі дзіцяці аб рэгістрацыі ўстанаўлення бацькоўства.
  • Тэрмін рэгістрацыі нараджэння складае 2 дні з дня падачы заявы, у выпадку ўрачыстай рэгістрацыі нараджэння – 3 дні, пры адначасовай рэгiстрацыi нараджэння, устанаўлення бацькоўства і заключэння шлюбу – у дзень рэгістрацыі заключэння шлюбу, а ў выпадку запыту звестак i (або) дакументаў ад іншых дзяржаўных органаў, арганізацый – 1 месяц.

Рэгістрацыя нараджэння (з выдачай пасведчання аб нараджэнні) ажыццяўляецца бясплатна.

Пры рэгістрацыі заключэння шлюбу:

  • сумесная заява асоб, якія ўступаюць у шлюб;
  • пашпарты або іншыя дакументы, што сведчаць асобы грамадзян, якія ўступаюць у шлюб;
  • дакументы, якія сведчаць асобу аднаго з бацькоў грамадзяніна (грамадзянкі), які ўступае ў шлюб, — у выпадку рэгістрацыі заключэння шлюбу па месцы жыхарства аднаго з бацькоў;
  • заява аб зніжэнні шлюбнага ўзросту, рашэнне органаў апекі і апякунства або копiя рашэння суда аб аб'яўленні непаўнагадовага цалкам дзеяздольным (эмансіпацыя), медыцынская даведка аб стане здароўя (якая пацвярджае цяжарнасць) асобы, якая ўступае ў шлюб, — для асобы, якая не дасягнула 18-гадовага ўзросту;
  • заява асоб, якія ўступаюць у шлюб, аб скарачэнні тэрміну заключэння шлюбу з пазначэннем паважных прычын або асаблівых абставін, па якіх неабходна скарачэнне тэрміну заключэння шлюбу, і дакументы, якія з'яўляюцца падставай для скарачэння дадзенага тэрміну, — у выпадку скарачэння тэрміну заключэння шлюбу;
  • заява асоб, якія ўступаюць у шлюб, з указаннем паважных прычын, па якіх яны не могуць прыбыць у орган загса для рэгістрацыі заключэння шлюбу, — у выпадку рэгістрацыі заключэння шлюбу па-за памяшканнем органа загса;
  • дакумент, які пацвярджае ўнясенне платы.

Акрамя згаданых дакументаў асобамі, якія ўступаюць у шлюб, прадстаўляюцца:

  • пасведчанне на права жыхарства, выдадзенае кампетэнтным органам дзяржавы сталага пражывання, — у выпадку, калі грамадзянін Рэспублікі Беларусь стала пражывае за межамі Рэспублікі Беларусь;
  • дакумент аб адсутнасці зарэгістраванага шлюбу з іншай асобай, выдадзены кампетэнтным органам дзяржавы сталага пражывання, — у выпадку, калі грамадзянін Рэспублікі Беларусь стала пражывае за межамі Рэспублікі Беларусь;
  • дакументы, якія пацвярджаюць спыненне папярэдняга шлюбу (за выключэннем дакументаў, выдадзеных органам загса Рэспублікі Беларусь), — у выпадку спынення шлюбу.

Тэрмін рэгістрацыі заключэння шлюбу складае 3 месяцы з дня падачы сумеснай заявы.

Кошт рэгістрацыі заключэння шлюбу (з выдачай пасведчання аб заключэнні шлюбу) складае 100 еўра.

Пры рэгiстрацыi ўстанаўлення бацькоўства:

  • сумесную заяву бацькоў аб устанаўленні бацькоўства або заявы аб рэгiстрацыi ўстанаўлення бацькоўства на падставе рашэння суда аб устанаўленні бацькоўства;
  • пашпарты ці іншыя дакументы, якія сведчаць асобу бацькоў (аднаго з бацькоў);
  • пасведчанне аб нараджэнні дзіцяці, — у выпадку, калі рэгістрацыя нараджэння дзіцяці была праведзена раней;
  • пісьмовая згода паўнагадовай асобы, у дачыненні да якой вырабляецца рэгістрацыя ўстанаўлення бацькоўства, — у выпадку рэгiстрацыi ўстанаўлення бацькоўства ў адносiнах да асобы, якая дасягнула паўналецця;
  • копія рашэння суда аб устанаўленні бацькоўства – у выпадку рэгiстрацыi ўстанаўлення бацькоўства па рашэнні суда.

Тэрмін рэгістрацыі ўстанаўлення бацькоўства: 2 дні з дня падачы заявы, пры адначасовай ўрачыстай рэгістрацыі нараджэння і рэгiстрацыi ўстанаўлення бацькоўства – 3 дні, пры адначасовай рэгiстрацыi нараджэння, устанаўлення бацькоўства і заключэння шлюбу – у дзень рэгістрацыі заключэння шлюбу, пры падачы сумеснай заявы да нараджэння дзіцяці – у дзень рэгістрацыі нараджэння дзіцяці, а ў выпадку запыту звестак i (або) дакументаў ад іншых дзяржаўных органаў, арганізацый – 1 месяц.
Рэгістрацыя ўстанаўлення бацькоўства (з выдачай пасведчання аб устанаўленні бацькоўства) ажыццяўляецца бясплатна.

Пры рэгістрацыі смерці:

  • заява;
  • пашпарт або іншы дакумент, што засведчвае асобу заяўніка;
  • пашпарт або іншы дакумент, які сведчыць асобу памерлага;
  • медыцынскае пасведчанне аб смерці або копiя рашэння суда аб пацверджанні факту смерці або аб'яўленнi грамадзянiна памерлым;
  • дакумент спецыялізаванай арганізацыі, якая ажыццявіла пахаванне памерлага, — у выпадку рэгістрацыі смерці па месцы пахавання памерлага;
  • ваенны білет памерлага – у выпадку рэгістрацыі смерці вайскоўцаў.

Рэгістрацыя смерці з выдачай пасведчання ажыццяўляецца бясплатна ў дзень падачы заявы, а ў выпадку запыту дакументаў і (або) звестак ад іншых дзяржаўных органаў, арганізацый – на працягу 1 месяца.

Пры рэгістрацыі скасавання шлюбу (рэгістрацыя скасавання шлюбу па рашэнні суда, якое набыла законную сілу пасля 1 верасня 1999 г., не вырабляецца):

  • заява;
  • пашпарты ці іншыя дакументы, якія сведчаць асобу заяўнікаў (заяўніка);
  • копія рашэння суда аб скасаванні шлюбу, якое набыла законную сілу да 1 верасня 1999 г.;
  • дакумент, які пацвярджае ўнясенне платы.

Рэгістрацыя скасавання шлюбу з выдачай пасведчання выконваецца на працягу 2 дзён з дня падачы заявы, а ў выпадку запыту звестак i (або) дакументаў ад іншых дзяржаўных органаў, арганізацый – 1 месяц з дня падачы заявы.
Консульскі збор складае 200 еўра.

Пры рэгістрацыі змены прозвiшча, уласнага імя, імя па бацьку:

  • заява;
  • пашпарт або іншы дакумент, што засведчвае асобу заяўніка;
  • два фотаздымкі заяўніка памерам 30х40 мм;
  • пасведчанні аб рэгістрацыі актаў грамадзянскага стану, якія падлягаюць замене ў сувязі з рэгістрацыяй змены прозвішча, уласнага імя, імя па бацьку;
  • копіі літаратурных твораў, артыкулаў, нататак – у выпадку выяўлення жадання насіць прозвішча, уласнае імя ў адпаведнасці з літаратурным псеўданімам;
  • дакументы, якія пацвярджаюць матывацыю (за выключэннем дакументаў, выдадзеных органам загса Рэспублікі Беларусь), — у выпадку выяўлення жадання насіць прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку, адрозныя ад звестак падчас рэгістрацыі нараджэння, па прычынах, не ўказаных вышэй;
  • дакумент, які пацвярджае ўнясенне платы (падаецца пры выдачы адпаведнага пасведчання).

Тэрмін рэгістрацыі змены прозвiшча, уласнага імя, імя па бацьку з выдачай пасведчання: 2 месяцы з дня падачы заявы.

Консульскі збор складае 200 еўра.

Пры выдачы паўторнага пасведчання аб рэгістрацыі акта грамадзянскага стану:

  • заява;
  • пашпарт або іншы дакумент, які сведчыць асобу.

Тэрмін выдачы пасведчання: 7 дзён з дня падачы заявы – пры наяўнасці адпаведнага запісу акта грамадзянскага стану, а пры адсутнасці такога запісу – 1 месяц.

Консульскі збор складае 50 еўра.

Пры занясенні зменаў, дадаткаў і выпраўленняў у запiсы актаў грамадзянскага стану:

  • заява;
  • пашпарт або іншы дакумент, які сведчыць асобу;
  • дакумент, які сведчыць асобу, з запісам аб нацыянальнай прыналежнасці – у выпадку змены нацыянальнасці ў запісах актаў;
  • копія рашэння суда – у выпадку занясення зменаў, дадаткаў і выпраўленняў у запiсы актаў грамадзянскага стану на падставе рашэння суда;
  • рашэнне органа апекі і апякунства, кампетэнтнага органа замежнай дзяржавы – у выпадку змянення прозвішча непаўнагадовага дзіцяці;
  • дакументы, якія пацвярджаюць факты, што з'яўляюцца падставай для выпраўлення памылак, занясенні зменаў і дадаткаў у запісах актаў (працоўная кніжка, пенсійнае пасведчанне, медыцынская даведка аб стане здароўя, воінскія дакументы, дакументы аб адукацыі, аб хрышчэнні і іншыя);
  • пасведчання аб рэгістрацыі актаў грамадзянскага стану, якія падлягаюць замене ў сувязі з занясеннем зменаў у запiсы актаў грамадзянскага стану;
  • дакумент, які пацвярджае ўнясенне платы.

Тэрмін занясення зменаў, дадаткаў і выпраўленняў у запiсы актаў грамадзянскага стану з выдачай пасведчання: 10 дзён з дня падачы заявы — пры разглядзе заяў аб занясенні зменаў, дадаткаў і выпраўленняў у запiсы актаў грамадзянскага стану, якія не патрабуюць дадатковай праверкі, а пры неабходнасці правядзення дадатковай праверкі, запыту звестак i (або) дакументаў ад іншых дзяржаўных органаў, арганізацый — 3 месяцы.

Консульскі збор складае 70 еўра.

Пры аднаўленні запісаў актаў грамадзянскага стану:

  • заява;
  • пашпарт або іншы дакумент, які сведчыць асобу;
  • копія рашэння суда аб пацверджанні факту рэгістрацыі акта грамадзянскага стану;
  • дакумент, які пацвярджае ўнясенне платы.

Тэрмін аднаўлення запісаў актаў грамадзянскага стану з выдачай пасведчання: 10 дзён з дня падачы заявы.

Консульскі збор складае 70 еўра.

Пры выдачы даведак аб нараджэнні, пра смерць:

  • пашпарт або іншы да кумент,  які сведчыць асобу.

Выдача даведкі вырабляецца ў дзень звароту, але не раней чым у дзень рэгістрацыі нараджэння, смерці і бясплатна.

Пры выдачы даведак, якія змяшчаюць звесткі з запісаў актаў грамадзянскага стану, аб запісу акта грамадзянскага стану, аб адсутнасці запісу акта аб заключэнні шлюбу, паведамленняў аб рэгістрацыі скасавання шлюбу, аб адсутнасці запісу акта грамадзянскага стану:

  • заява;
  • пашпарт або іншы дакумент, які сведчыць асобу.

Тэрмін выдачы даведкі: 3 дні з дня падачы заявы – пры наяўнасці адпаведнага запісу акта грамадзянскага стану, пры неабходнасці правядзення спецыяльнай праверкі – 15 дзён, а пры адсутнасці такога запісу – 1 месяц.

Тэрмін дзеяння даведак складае 6 месяцаў.

Консульскі збор — 35 еўра.

Звяртаем увагу на тое, што дакументы, выдадзеныя кампетэнтнымі органамі замежных дзяржаў, прымаюцца пры ўмове іх легалізацыі (прастаўлення апастылю), калі іншае не ўстаноўлена міжнароднымі дамовамі Рэспублікі Беларусь, і перакладу, выкананага акрэдытаваным перакладчыкам, на адну з дзяржаўных моў Рэспублікі Беларусь у парадку, вызначаным заканадаўствам.

Льготы для пэўных катэгорый асоб па консульскаму зборы прадугледжаны Падатковым кодэксам Рэспублікі Беларусь (Асаблівая частка).

Дыпмісіі Беларусі за мяжой

Усе дыпмісіі Сайт МЗС
Перайсці